ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Σχολικό
Έτος 2002 - 2003
ΘΕΜΑ
Α:
ΥΓ
ΙΕ
ΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
-
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
Τάξη
Γ2
-
Υπεύθυνη:
Τσάνη Παρασκευή
Στόχοι του
προγράμματος
Να ενημερωθούν
οι μαθητές για τις ομάδες τροφίμων
Να ευαισθητοποιηθούν και να υιοθετήσουν
σωστά διατροφικά πρότυπα
Να γίνει αλλαγή της καταναλωτικής
συμπεριφοράς των μαθητών
Να βελτιώσουν το επίπεδο
υγείας τους
Να καλλιεργηθεί η ιδέα της
διευρευνητικής δουλειάς και της
συνεργατικής εργασίας Το πρόγραμμα συνδέεται
με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα
μαθημάτων. Οι εργασίες γίνονται κυρίως στο μάθημα της
Μελέτης του Περιβάλλοντος και της
Αισθητικής Αγωγής. Προγραμματίστηκε επίσκεψη στο κοντινό
Σούπερ - Μάρκετ για να γίνει
έρευνα 'Αγωγής Καταναλωτή'. Επίσης προγραμματίστηκε να γίνει
συγκέντρωση παραδοσιακών συνταγών για
γλυκά και φαγητά.Μερικά από
αυτά θα παρασκευαστούν με τη συνδρομή των
γονέων.
ΘΕΜΑ
Β:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ
ΑΓΩΓΗ
Τάξη
Γ1
-
Υπέυθυνος :
Λιάζος
Παύλος
Στόχοι του
προγράμματος
Να αντιληφθούν
τα παιδιά - πρώτα απ' όλα - πως η ζωή είναι ένα
'δώρο' ανεκτίμητης αξ ίας και ότι
πρέπει να το διαφυλάττουν ως τέτοιο, ως μια
αξία.
Να κατανοήσουν
- μέσω της παραπάνω αντίληψης - τη σημαντικότητα
της σωστής κυκλοφορίας
τους στο δρόμο ή και στο πεζοδρόμιο, προκειμένου
να αποφύγουν τραυματισμούς
σοβαρούς ή λιγότερο σοβαρούς.
Να δράσουν
ευαισθητοποιημένοι 'ευαισθητοποιητές' των
γονιών τους αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντός τους, λειτουργώντας
ως πυρήνας μεταβίβασης της μάθησης.
Να γνωρίσουν
τα βασικά - αν όχι όλα - σήματα του
Κ.Ο.Κ. Από
τα μέσα του Γενάρη 2003 εκπονείται και βρίσκεται
σε εξέλιξη σχέδιο σχετικό με την
κυκλοφοριακή αγωγή ενταγμένο στην Αγωγή
Υγείας. Συμμετέχουν όλοι οι μαθητές και
μαθήτριες της Γ1 τάξης του σχολείου μας
(26 άτομα).
Βασικά
κριτήρια
για την επιλογή του
θέματος ήταν:
Η παρατηρούμενη
εσφαλμένη κίνηση των μαθητών
- αυριανών ενηλίκων - στο δρόμο
είτε ως πεζών
είτε ως ποδηλατών. Οι στατιστικές
έρευνες που έχουν καταγραφεί σχετικά με τα ατυχήματα που
εμπίπτουν οι άνθρωποι γενικά και
τα παιδιά ειδικότερα σε πανελλήνιο και
πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η συμπεριφορά των
παιδιών ως επιβατών στο αυτοκίνητο ή στα
άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Δραστηριότητες
Ενημέρωση μαθητών για τα σήματα του
Κ.Ο.Κ. , ανάρτηση στην τάξη σχετικών εικόνων
με επεξηγηματικές ενδείξεις. Δημιουργία 'γωνίας' Κυκλοφοριακής
αγωγής. Περίπατος στην πόλη και σχεδίαση επί τόπου
σε χαρτί των σημάτων που
θα συναντήσουν, αφού προηγηθεί σχετική
συζήτηση με το τι υπαγορεύει το καθένα.
Παιχνίδι ρόλων στην αυλή του
σχολείου και , στη
συνέχεια, μεταφορά τους μέσα στην πόλη.Καταγραφή
προβληματισμών αλλά και
τυχόντων παρατηρούμενων προβλημάτων
(π.χ. παρκάρισμα αυτοκινήτου
σε πεζοδρόμιο).
Κυκλοφορία στην πόλη. Διάσχιση δρόμου από
διάβαση. Επισήμανση τυχόντων κινδύνων.
Κυκλοφορία στην πόλη. Διάσχιση δρόμου χωρίς
διάβαση. Επισήμανση πέντε ενεργειών
που πρέπει να κάνει ο
καθένας.
Ύστερα από
γραπτό αίτημα, ενημέρωση - προβληματισμός από
αξιωματικό της Τροχαίας
Έδεσσας.
Προβολή
ταινίας, σχετικής με την
κυκλοφοριακή αγωγή, μέσα στην αίθουσα. Συζήτηση, προβληματισμός και ελεύθερη έκφραση
απόψεων.
Δημιουργία φακέλλων που εμπεριέχουν
υλικό σχετικό με την Κ.Α. καθώς και μια
κασέτα βίντεο , επίσης σχετικής με την
Κ.Α. Αποστολή των φακέλλων στους
γονείς - μέσω των παιδιών
τους - ώστε να ενημερωθούν και
να ευαισθητοποιηθούν σχετικά.
Ενημέρωση
από αξιωματικό της
Τροχαίας Κυκλοφορία στην πόλη
ΘΕΜΑ
Γ:
Η ΚΑΛΗ
ΜΕΡΑ
ΑΠΟ ΤΟ
ΠΡΩΪ
ΦΑΙΝΕΤΑΙ
( ΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ)
Τάξεις
:
Α',
Β',
Γ',
Δ',
Ε',
ΣΤ'
(σύνολο μαθητών
: 270)
Διάρκεια
του
προγράμματος:
Νοέμβριος 2002
-
Μάιος
2003
Υπεύθυνοι:
Ράπτης
Γεώργιος
-
Δελημπανίδου
Γεωργία
Στόχοι
του
προγράμματος
Η μεταστροφή των
συνηθειών διατροφής των μαθητών στη σωστή επιλογή των
τροφών ειδικά κατά τη διάρκεια του
πρωινού.
Η
συνειδητοποίση της σπουδαιότητας του πρωινού σαν
το βασικότερο γεύμα της ημέρας.
Δραστηριότητες
Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για την
υγιεινή
διατροφή γενικά , κριτ ική
ανάλυση και επεξεργασία των πληροφοριών, σύνταξη και
μοίρασμα ερωτηματολογίου στους μαθητές
, αποδελτίωση και εξαγωγή συμπερασμάτων, παρουσίαση των
δεδομένων μέσω στατιστικών
πινάκων, σύνταξη και διανομή σε μαθητές, γονείς και
εκπαιδευτικούς φυλλαδίου
με τίτλο ' Υγιεινό πρωινό' .
Μοίρασμα και
συμπλήρωση πίνακα εβδομαδιαίας διατροφής με στόχο την
αξιολόγηση του
προγράμματος.
Διάλεξη
ιατρικού περιεχομένου από
γιατρό - διατροφολόγο.
Έκθεση τροφίμων , παρουσίαση διατροφικής
πυραμίδας
, δημιουργία αφίσας με θέμα 'ΤΟ ΥΓΙΕΙΝΟ
ΠΡΩΙΝΟ'
Αρχική σελίδα
|